foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
.

Zespół Placówek Oświatowych w Grudusku

 

 


 

 

UWAGA !!!

Opłata za obiady w miesiącu marcu 2021

wynosi:

punkt przedszkolny 3,4,5 latki – 69 zł

grupa 0a – 60 zł

grupa 0b – 69 zł

klasa Ia – 60 zł

klasa Ib – 54 zł

klasa IIa, IIb – 69 zł

klasa IIIa, IIIb – 69 zł

Płatność do 10.03.2021r.  wyłącznie przelewem na konto bankowe, nr rachunku:

80 8220 0004 0003 6357 2000 0060

Odbiorca:

Zespół Placówek Oświatowych

ul. Szkolna 2

06-460 Grudusk

W tytule przelewu należy wpisać:

Opłata za obiady za miesiąc ............

imię i nazwisko dziecka/ucznia,

klasa do której uczęszcza.


 

W październiku nasza szkoła wzięła udział w akcji „Kacha dla dzieciaka”. Polegała ona na zbiórce produktów (kaszek, deserków, mleka itp. ) dla niepełnosprawnych dzieci z Fundacji „Odzyskać Radość”  mieszczącej się  w Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym w miejscowości Kraszewo – Czubaki.

 

Dzięki zaangażowaniu uczniów, nauczycieli i rodziców udało nam się zebrać dużą ilość  produktów,  które 30 października delegacja nauczycieli przekazała do Fundacji.

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do naszej akcji i mimo tak trudnych warunków związanych z pandemią COVID – 19 zechcieli pomóc potrzebującym dzieciom.

Koordynator akcji Kinga Piotrowicz


 

Grupa uczniów klasy VIIa pod opieka p. S. Olszewskiej wzięła udział w I części etapu szkolnego „Konkursu wiedzy o Mazowszu” zorganizowanego przez  Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Dyrektora Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Polegał on na  realizacji projektu grupowego dotyczącego naszego regionu. Grupa chłopców (Kacper Borowy, Adrian Kijewski, Filip Smoliński, Gabriel Stryjewski) wykonała prezentację „Walory turystyczne Mazowsza” zaś grupa dziewcząt (Paulina Miłoszewska, Aleksandra Sawicka, Wiktoria Żebrowska) przedstawiła wybrane postacie związane z Mazowszem. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji.

Walory turystyczne Mazowsza

Ludzie związani z Mazowszem

Realizacja projektu jest przepustką do II części konkursu, którą jest test wiedzy o Mazowszu. Nasi uczniowie rozwiążą go 2 lutego 2021r. Wszystkim życzymy powodzenia!


 

 

W listopadzie dzieci oddziałów 0a i 0b oraz klas I-III naszej szkoły uczestniczyły w projekcie „EkoPaka”. Uczniowie podczas zajęć prowadzonych przez swoich wychowawców nauczyli się rozpoznawać materiały wielorazowe oraz jednokrotnego użytku. Dowiedzieli się, że omawiane na zajęciach materiały traktowane często jako bezużyteczne śmieci są cennymi materiałami, dlatego należy je segregować i powtórnie wykorzystywać. 

   

Dzieci dowiedziały się także, że produkcja takich substancji jak aluminium, szkło, czy tworzywo sztuczne pochłania ogromne ilości surowców kopalnych, dlatego przedmioty z nich wykonane powinny służyć człowiekowi przez długi czas albo być poddane recyklingowi. Na zajęciach uczniowie przeprowadzali doświadczenia, uzupełniali karty pracy, rozwiązywali krzyżówki, rebusy, poznawali surowce wtórne.

 

Na zajęciach nadawały śmieciom „drugie życie”: budowały ludka z drewnianych odpadów, maszynę z tworzyw sztucznych i robota z kartonów. Uczestnicy zajęć poprzez zabawę zdobyli nową wiedzę i z pewnością stali się bardziej świadomymi konsumentami.

 

 

Szkolny koordynator projektu Sylwia Olszewska

 


 


 

W piątek 30 października grupa 4- latków w naszym Punkcie Przedszkolnym obchodziła Dzień Dyni. Nasze przedszkolaki ubrane były na pomarańczowo. Ten dzień był wypełniony licznymi zabawami integracyjnymi. Przedszkolaki przystąpiły do dyniowych zawodów. Na początek były dyniowe kręgle a potem slalom dyniowy. Dzieci poznały też wiele ciekawostek na temat tego warzywa a także miały możliwość sprawdzenia jak dynia wygląda w środku

Dzieci wykonały też prace plastyczne a na koniec każde z nich otrzymało medal ,dyplom i słodki upominek za udział w zabawie.


 

Dnia 13 października 2020r., 13 uczniów klasy Ia Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Grudusku, złożyło ślubowanie pierwszoklasisty, stając się tym samym pełnoprawnymi uczniami. Uroczystość ślubowania i pasowania na pierwszaka ze względu na zaostrzenia sanitarne, odbyła się w klasie, bez obecności Rodziców. W uroczystości, obok głównych bohaterów, uczestniczyła Pani dyrektor Marlena Gałęziewska oraz wychowawczyni-Elżbieta Czajkowska. Dzieci zaprezentowały program artystyczny, śpiewały piosenki i recytowały wiersze. Tradycyjnie nie zabrakło pocztu sztandarowego ze szkolnym sztandarem, na który uczniowie złożyli ślubowanie. Dzieci obiecywały, że będą pilnie się uczyć, wypełniać obowiązki ucznia tak, aby przynieść zadowolenie sobie i Rodzicom. Ślubowały godnie i kulturalnie się zachowywać oraz szanować wszystkich dorosłych, jak przystało na wzorowego ucznia tej szkoły. Na zakończenie uroczystości Pani dyrektor wręczyła uczniom dyplomy i upominki.

 


W dniu 13 października w Zespole Placówek Oświatowych w Grudusku odbyło się uroczyste pasowanie na ucznia dzieci klasy pierwszej. Uczniowie przygotowywali się do tej uroczystości od początku roku szkolnego. Uczyli się wytrwale piosenek i wierszy.  Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie i wokalne oraz pokazały, że znają przepisy ruchu drogowego. Po części artystycznej złożyły ślubowanie, a Pani Dyrektor Marlena Gałęziewska dokonała aktu pasowania na ucznia symbolicznym ołówkiem. Na pamiątkę każdy uczeń otrzymał dyplom i pierwszą w życiu legitymację oraz skromny upominek.  

Ten dzień na pewno pozostanie w pamięci każdego pierwszaka, a słowa przyrzeczenia będą dla nich wskazówką na dalsze lata nauki.

 


 

1 października 2020 r., w ramach akcji informacyjno-edukacyjnej „Świeć Przykładem”, po raz kolejny obchodzony jest „Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków”.

  

W tym dniu, w Naszej szkole, odbyło się spotkanie pierwszoklasistów z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie. Była to doskonała okazja, aby poprzez zabawę przypomnieć o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w domu, szkole oraz na ulicy. Podczas spotkania zostały przedstawione i przypomniane zasady dotyczące bezpiecznego organizowania zabaw, poruszania się po drogach, zachowania się w stosunku do osób nieznajomych i zachowania się w domu pod nieobecność osób dorosłych. Funkcjonariuszki przypomniały także o numerach alarmowych, z których należy korzystać w sytuacji zagrożenia. Dzieci zadawały pytania, na które panie policjantki bardzo chętnie odpowiadały. Na koniec spotkania, dzieci otrzymały upominki (opaski odblaskowe).

  

Ze względów bezpieczeństwa spotkania odbyły się oddzielnie w poszczególnych klasach.

 

 

  

Dnia 15 października na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Mycia Rąk. Do akcji, której głównym celem jest uświadomienie dzieciom jak duże znaczenie dla ich zdrowia i życia ma mycie rąk, które może uchronić przed zakażeniem wieloma chorobami -  przyłączyły się również przedszkolaki z grupy 5 – latków.

Dzieci obejrzały min. prezentację multimedialną „Jak skutecznie myc ręce”, wysłuchały rozmowy dwóch rękawiczek (brudnej i czystej),  dowiedziały się, jakie znaczenie dla zdrowia ma częste i dokładne mycie rąk. Omówiły prawidłowy schemat mycia rąk i zastosowały go w praktyce.

Na zakończenie wspólnie wykonały plakat promujący mycie rąk - mamy nadzieję, iż ta umiejętność przekształci się w nawyk.


 

 

15 września w naszym Przedszkolu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki.

Celem było wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości.

Dzień Kropki jest to dzień odwagi, zabawy i odkrywania talentów.

Na zajęciach dzieci poznały genezę tego święta. Uważnie wysłuchały opowiadania jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności – talent.

Tego dnia było kolorowo i bardzo radośnie.😄

 

 


 

Wesprzyj naszą gminę/ i spisz gospodarstwo rolne!

Rolnicy z naszej gminy/ liczymy na Was! Jeśli wszyscy weźmiecie udział w Powszechnym Spisie Rolnym, to mamy ogromną szansę na atrakcyjne nagrody dla naszych przedszkoli i szkół!

Szanowni Rodzice,

Wiadomość kierujemy do rodziców będących rolnikami, użytkownikami gospodarstw rolnych lub posiadających w swojej najbliższej rodzinie taką osobę.

Cały czas trwa Powszechny Spis Rolny. Jeśli do tej pory nie wypełnili Państwo formularza spisowego, może zadzwonić do Państwa rachmistrz w celu przeprowadzenia spisu. Rachmistrz może zadzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach od 8.00 do 20.00.

Nadal można skorzystać z formularza online dostępnego na stronie https://spisrolny.gov.pl/ – najwygodniejszej formy przekazania danych. Wypełniając ankietę mogą Państwo samodzielnie, bez udziału osób trzecich, przekazać dane o swoim gospodarstwie. Wcześniejsze przygotowanie informacji o np. powierzchni działki, uprawach, nawozach znacznie usprawnia i przyspiesza wypełnianie formularza. Wsparcie i pomoc można uzyskać dzwoniąc na infolinię spisową pod numer: 22 279 99 99 w. 1.

Gmina, w której Państwo mieszkacie bierze udział w konkursie dla Gminnych Biur Spisowych w województwie mazowieckim.  Nagrodą dla zwycięskiej gminy jest aż 50 zestawów sportowych dla szkół i atrakcyjne zestawy edukacyjne dla przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej. Zasady konkursu są bardzo proste: nagrodę wygrywa gmina z najwyższym odsetkiem rolników spisanych samodzielnie przez Internet. Jeżeli do tej pory nie wypełnili Państwo formularza, nie ma na co czekać. Jego wypełnienie nie zabiera wiele czasu, natomiast z nagród może skorzystać wiele dzieci.

Jeżeli nie prowadzą Państwo gospodarstwa rolnego, ale w rodzinie, sąsiedztwie lub okolicy mają Państwo znajomych rolników, prosimy o przekazanie im informacji o konkursie. Każdy wypełniony formularz zwiększa szansę na wygraną atrakcyjnych nagród dla miejscowych szkół i przedszkoli.

Więcej informacji o Powszechnym Spisie Rolnym 2020: https://spisrolny.gov.pl/

                                                                                              

Wojewódzkie Biuro Spisowe w Warszawie


 

UWAGA!!!

Drodzy Rodzice

W związku z licznymi błędami wpłat za obiady, informujemy, że kwota w każdym miesiącu jest inna.

Na stronie internetowej, na bieżąco będzie uaktualniana miesięczna kwota.

 

Opłaty za obiady

W związku z zagrożeniem Covid - 19 opłata za obiady będzie przyjmowana wyłącznie przelewem na konto bankowe, nr rachunku:

80 8220 0004 0003 6357 2000 0060

Odbiorca:

Zespół Placówek Oświatowych

ul. Szkolna 2

06-460 Grudusk

W tytule przelewu należy wpisać:

Opłata za obiady za miesiąc ............

imię i nazwisko dziecka/ucznia,

klasa do której uczęszcza.

WPŁAT NALEŻY BEZWZGLĘDNIE DOKONAĆ DO

10-tego każdego miesiąca!!!

Opłata za listopad - 57 zł

wpłat dokonują uczniowie klas I- III oraz grupy przedszkolne i "zerówki"

 


 

 

DRODZY UCZNIOWIE!!!

PRZYPOMINAMY

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY

33 uczniów klas VIII Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Grudusku

I. 16.06.2020r. (wtorek)

Pierwszy dzień:

-  godz. 9:00 Język polski: 120 minut (dyslektycy, uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – przedłużenie czasu pracy do 180 minut)

II. 17.06.2020r. (środa)

Drugi dzień:

- godz. 9:00 Matematyka: 100 minut (dyslektycy, uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – przedłużenie czasu pracy do 150 minut)

III. 18.06.2020r. (czwartek)

Trzeci dzień:

- godz. 9:00 Język obcy nowożytny – język angielski: 90 minut (dyslektycy, uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – przedłużenie czasu pracy do 135 minut)

 

31 lipca 2020r. – ogłoszenie wyników, przekazanie wyników i zaświadczeń szkołom, wydanie zaświadczeń oraz informacji zdającym.

- W dni egzaminu ósmoklasisty uczniowie klas VIII przychodzą/przyjeżdżają do szkoły na godzinę 8:00.

- Transport uczniów do szkoły i ze szkoły w dni egzaminu ósmoklasisty zapewniają Rodzice.

 

NA EGZAMIN NALEŻY PRZYNIEŚĆ:

- własne przybory piśmiennicze (długopis z czarnym tuszem lub pióro z czarnym atramentem, na egzamin z matematyki – także linijkę), przyborów nie wolno sobie pożyczać,

- małą butelkę wody

Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. ważną legitymację szkolną). W przypadku braku odpowiedniego dokumentu tożsamość ucznia może być potwierdzona przez jego wychowawcę lub innego nauczyciela danej szkoły.

 

W dni egzaminu ósmoklasisty zdających obowiązuje strój galowy.

Wytyczne dotyczące organizacji egzaminu w warunkach zagrożenia:

 - Na egzamin należy przyjść we własnej maseczce lub przyłbicy – będzie można ją zdjąć wyłącznie w sali egzaminacyjnej, po zajęciu miejsca, w trakcie pisania egzaminu.

 

- Należy pamiętać o niedotykaniu dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzeganiu higieny podczas kaszlu i kichania (zakrywaniu ust zgięciem łokcia).

- Nie można wnosić na teren szkoły żadnych zbędnych rzeczy – np. smartfona, telefonu, maskotek …

- Na terenie szkoły oraz w jej budynku należy zachować odstęp 1,5 metra od drugiej osoby, przed szkołą należy unikać gromadzenia się w większych grupach

- Uczniowie przebywający w sali egzaminacyjnej mogą zdjąć maseczki, przyłbice w trakcie pisania egzaminu, ale muszą pamiętać o zakrywaniu ust i nosa w każdej sytuacji kontaktu z osobą nadzorującą oraz po zakończeniu pracy z arkuszem, podczas wychodzenia z sali egzaminacyjnej.

- Jeżeli uczeń poczuje się źle  podczas egzaminu, powinien o tym fakcie natychmiast poinformować zespół nadzorujący.

- Żaden zdający uczeń nie może opuścić sali egzaminacyjnej na stałe przed upływem jednej godziny od czasu rozpoczęcia egzaminu.

- Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeśli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem.

- W ciągu ostatnich 15 minut , nawet jeśli zdający zakończył pracę , nie może opuścić na stałe sali egzaminacyjnej.

- Na 10 minut przed zakończeniem czasu pracy Przewodniczący Zespołu Nadzorującego przypomina zdającym o konieczności zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi ( z wyjątkiem dyslektyków, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – ci uczniowie nie wykonują tej czynności – nie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi).

- Po upływie czasu przeznaczonego na pracę przewodniczący :

  • Informuje zdających o zakończeniu pracy
  • Wyznacza dodatkowy czas (5 minut) na sprawdzenie poprawności przeniesienia przez uczniów odpowiedzi na kartę odpowiedzi
  • Poleca członkom zespołu nadzorującego kontrolę czynności wykonywanych przez uczniów (dodatkowy czas 5 minut oraz wymienione czynności nie dotyczą dyslektyków, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, ponieważ uczniowie ci korzystają z wydłużonego czasu pracy)

 

- W salach, w których piszą egzamin uczniowie zobowiązani do przenoszenia odpowiedzi (poza dyslektykami), członkowie zespołu nadzorującego mają obowiązek dopilnowania tej czynności.

- Po upływie dodatkowego czasu (wspomniane wcześniej 5 minut) uczniowie odkładają arkusze, członkowie zespołu nadzorującego sprawdzają ich kompletność i zezwalają uczniom na opuszczenie sali z wyjątkiem ucznia, który ma być obecny przy pakowaniu.

 

 

WSZYSTKIM UCZNIOM ŻYCZYMY POWODZENIA 

NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY!!!

 



 

Nasza szkoła w programie  „EkoPaka – zamykamy obieg surowców”

 

Nasza szkoła jest jedną z 30 szkół z województwa mazowieckiego, które biorą udział w programie edukacyjnym „EkoPaka – zamykamy obieg surowców” organizowanym przez INTERSEROH Organizację Odzysku Opakowań. Jest to program edukacji ekologicznej realizowany przez szkoły z myślą o dzieciach w wieku wczesnoszkolnym.

 Do naszej szkoły dotarła edukacyjno-zabawowa paka poświęcona 8 surowcom: ALUMINIUM, DREWNO, SZKŁO, PAPIER, TWORZYWA SZTUCZNE, WIELOMATERAIŁOWE, BIOODPADY, ELEKTROODPADY. Materiały pomogą przybliżyć młodym ekolożkom i ekologom wszystkie surowce. Skąd się one biorą? Co z nich produkujemy? Co powstaje w wyniku recyklingu odpadów?

EkoPaka pozwoli wprowadzić najmłodszych odbiorców w zagadnienia ważne z punktu widzenia wychowania odpowiedzialnego i wrażliwego ekologicznie konsumenta.

Będzie pożytecznie, kolorowo i zabawnie. Edukacja ekologiczna dla najmłodszych już wkrótce u nas!

Zachęcamy do polubienia profilu programu EkoPaka na Facebooku: www.facebook.com/EkoPaka


 

 

Ogłoszenie

Informujemy, że od 11 maja (poniedziałek) pracę wznawia biblioteka szkolna, która będzie dostępna dla czytelników od 800 – 1400.

Obowiązują maseczki i rękawiczki.

W sprawie zwrotu oraz wypożyczeń książek, proszę o kontakt telefoniczny: 600 247 951

Zapraszam


 

Krzyżówka i wykreślanka

 

W tym konkursie liczyła się poprawność i szybkość odesłania prac.

 

Klasy I- III

 

Kinga Adamkowska

Zuzanna Kimona

Paulina Chrostowska

Patrycja Chrostowska

 

Klasy IV- VIII

 

Julia Kijewska

Adrian Kijewski

 

Zwycięzcom Gratuluję


 

Dzień Książki i Praw Autorskich

 

Internetowy konkurs polegał na udzieleniu 8 poprawnych odpowiedzi. Oto one:

1. 1995 rok

2. Edward Szymański

3. W Mezopotamii

4. Hieroglify to znaki pisma obrazkowego

5. Jan Gutenberg

6. Wynalazkiem XX wieku jest E-book

7. Liber

8. Prawa osobiste majątkowe.

 

Zwycięzcami w klasach I – III zostali:

 

Klaudia Piotrowska kl. I a

Jakub Kowalewski kl. II a

 

Zwycięzcami w klasach IV-VIII zostali:

 

Julia Kijewska kl. V a

Adrian Kijewski kl. VI a

Piotr Kaniewski kl. V c

 

Zwycięzcom Gratuluję


 

2021 Copyright Zespół Placówek Oświatowych w Grudusku Rights Reserved